• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Dom ser dock inte utan vidare att du inte jobbar heltid

Ok det trodde jag dom gjorde...men har även sagt det till dom nu och alla tyckte ändå zet var konstigt att jag fick avslag. Så hur det än är så anser jag att det är handläggare som sitter och har lotteri om människors liv.
Andra avslaget för mig gav mig kämparglöd, vissa kanske tappar tron till allt.
Men nu är det nya tag som gäller!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ok det trodde jag dom gjorde...men har även sagt det till dom nu och alla tyckte ändå zet var konstigt att jag fick avslag. Så hur det än är så anser jag att det är handläggare som sitter och har lotteri om människors liv.
Andra avslaget för mig gav mig kämparglöd, vissa kanske tappar tron till allt.
Men nu är det nya tag som gäller!
Kan du inte ta ett heltidsjobb för att känna efter. Efter ev beviljad skuldsanering så kan du sjukskriva dig 25 procent om du känner att det inte fungerar. Då får du ompröva bara.
 
  • Gilla
Reaktioner: p79

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Kan du inte ta ett heltidsjobb för att känna efter. Efter ev beviljad skuldsanering så kan du sjukskriva dig 25 procent om du känner att det inte fungerar. Då får du ompröva bara.

Får tyvärr inte mer tid där jag jobbar...har kollat. Har nu skrivit in mig på arbetsförmedlingen och står som arbetssökande antingen till nytt heltidsjobb eller ett deltidsjobb på 30%. Kan inte göra så mycket mer än det känner jag...får hoppas bara kfm anser att jag gör det jag kan vid nästa ansökan. Har sökt 2 deltidsjobb hittils så får man se vad det blir....
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ok det trodde jag dom gjorde...men har även sagt det till dom nu och alla tyckte ändå zet var konstigt att jag fick avslag. Så hur det än är så anser jag att det är handläggare som sitter och har lotteri om människors liv.
Andra avslaget för mig gav mig kämparglöd, vissa kanske tappar tron till allt.
Men nu är det nya tag som gäller!
Apropå detta med deltidsjobb och svårt att få skuldsanering, hur ser de på en långvarig arbetslöshet, studier för att kunna få jobb, mer arbetslöshet för att slutligen lyckas få ett jobb på timmar? Då med varierande antal timmar per vecka, ibland 40 och ibland 20?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Apropå detta med deltidsjobb och svårt att få skuldsanering, hur ser de på en långvarig arbetslöshet, studier för att kunna få jobb, mer arbetslöshet för att slutligen lyckas få ett jobb på timmar? Då med varierande antal timmar per vecka, ibland 40 och ibland 20?

Ingen aning...har ju hört andra som inte jobbat heltid och inte heller ha rätt till annan ersättning upp till heltid få sluldsanering. Den stora biten tror jag är att man FÖRSÖKT och kan visa att man gjort vad man kan för att öka sina inkomster. Jag fick rådet av budget-skuldrådgivare att skriva in mig som arbetssökande för då är jag ändå tillgänglig så att säga. Tror för mig att det kanske hade sett annorlunda ut om jag hade haft rätt till nån form av ersättning, men inte säker. Det kfm vill se är att du försöker tror jag och har man tex studerat för att få större chans till jobb så har man ju försökt. Sen kan man inte hjälpa om man är arbetslös och bara får ett jobb med väldigt varierande tider.

Jag tycker ändå att det är ett lotteri vilka som får och inte får skuldsanering.
 

Tuff resa

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
176
Poäng
337
Ingen aning...har ju hört andra som inte jobbat heltid och inte heller ha rätt till annan ersättning upp till heltid få sluldsanering. Den stora biten tror jag är att man FÖRSÖKT och kan visa att man gjort vad man kan för att öka sina inkomster. Jag fick rådet av budget-skuldrådgivare att skriva in mig som arbetssökande för då är jag ändå tillgänglig så att säga. Tror för mig att det kanske hade sett annorlunda ut om jag hade haft rätt till nån form av ersättning, men inte säker. Det kfm vill se är att du försöker tror jag och har man tex studerat för att få större chans till jobb så har man ju försökt. Sen kan man inte hjälpa om man är arbetslös och bara får ett jobb med väldigt varierande tider.

Jag tycker ändå att det är ett lotteri vilka som får och inte får skuldsanering.

Hej.
Jag fick inledande maj 2019 men sedan direkt avslag när jag hade ärligheten att meddela mitt slutdatum på vikariat trots att jag visste startdatum på nästa vik.
Överklagade till Tingsrätten som skickade tillbaka till KF- gör om.
Alltså- meddela INTE om du slutar jobba. Bättre att få skusan och sen anmäla ändrad inkomst.
 
  • Gilla
Reaktioner: p79

Tuff resa

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2018
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
176
Poäng
337
;)
Nu är det snart klart.
En fordringsägare har invänt mot skuldsaneringsförslaget- SBAB.
Alla andra skrivit av eller godkänt. Helt fantastiskt.:folded:

Jag har skickat in mitt yttrande och får troligen slutgiltigt besked inom 10 dagar.

(Skickade in ansökan utan kommunens rådgivare, överklagade själv SÅ alla ni som är osäkra, DET går att sammanställa, skriva tydligt, konkret och få rätt. Framförallt- att vara ärlig och ha en bra dialog oavsett mående, bemötande el annat.
Handläggare efter överklagande har varit superb. Första vändan en ungdom (juridikstuderande) som fick bakläxa. Ja, så var det faktiskt).
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
;)
Nu är det snart klart.
En fordringsägare har invänt mot skuldsaneringsförslaget- SBAB.
Alla andra skrivit av eller godkänt. Helt fantastiskt.:folded:

Jag har skickat in mitt yttrande och får troligen slutgiltigt besked inom 10 dagar.

(Skickade in ansökan utan kommunens rådgivare, överklagade själv SÅ alla ni som är osäkra, DET går att sammanställa, skriva tydligt, konkret och få rätt. Framförallt- att vara ärlig och ha en bra dialog oavsett mående, bemötande el annat.
Handläggare efter överklagande har varit superb. Första vändan en ungdom (juridikstuderande) som fick bakläxa. Ja, så var det faktiskt).
Gjorde också min ansökan själv (gamla Skusan) fick avslag, överklagade själv och fick rätt till sist.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
;)
Nu är det snart klart.
En fordringsägare har invänt mot skuldsaneringsförslaget- SBAB.
Alla andra skrivit av eller godkänt. Helt fantastiskt.:folded:

Jag har skickat in mitt yttrande och får troligen slutgiltigt besked inom 10 dagar.

(Skickade in ansökan utan kommunens rådgivare, överklagade själv SÅ alla ni som är osäkra, DET går att sammanställa, skriva tydligt, konkret och få rätt. Framförallt- att vara ärlig och ha en bra dialog oavsett mående, bemötande el annat.
Handläggare efter överklagande har varit superb. Första vändan en ungdom (juridikstuderande) som fick bakläxa. Ja, så var det faktiskt).

Har fått hjälp 2 ggr, första gången fick jag inte ens beslutet från kfm så kunde inte överklaga då tiden han gå ut. Andra gången överklagade jag men tingsrätten gick på kfm linje. Tredje gången nu tänker jag faktiskt göra allt själv, har ju koll på alla skulder osv. Plus att jag gjort det jag kan just nu för att försöka få mer inkomster, kan ju inte göra mer än att stå till arbetsmarknadens förfogande och söka dom jobb som finns. Så man kan väl hoppas på tredje gången gillt.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp